12 лип. 2014 р.

П'ять книжок з тайцзіцюань

Колись ми з вами знайомилися з книжкою Вон К’ю-Кіта «Мистецтво цигун». Однак перше моє читацьке знайомство з цим автором відбулося завдяки іншій його книжці – «Тай-цзи цюань. Повний посібник з теорії та практики». Та сьогодні не про неї. Пропоную вашій увазі виписки з 5-и книжок подібної тематики, однак абсолютно різних за змістом. Дві перших з них за десятибальною шкалою отримують відповідно один і нуль балів (як на мене, їх навіть один раз читати не варто). А от дві останні варті найпильнішої уваги усіх поціновувачів цього древнього мистецтва. Книжку У Тунаня оцінюю в шість балів, Лін Вана – у сім, а твір Андрія Середнякова – у цілих 10 (з приміткою «варто придбати»). Як не дивно, саме останньому автору, незважаючи на слов’янські корені (чи навпаки, саме завдяки їм), вдалося щонайкраще донести зміст і форму Тайцзіцюань.

В. Боцула. Тайцзицюань – шлях до великої досконалості (за книгою: В. Боцула. Тайцзицюань – путь к великому совершенству):

  • Крім задач, у житті повинна бути і надзадача.
  • Вправа: обертання почергово колін по «вісімці» + Тростина на вітрі.

Ма Хун. Тайцзицюань сім’ї Чень – естетика, здоров’я, бойове мистецтво (за книгою: Ма Хун. Тайцзицюань семьи Чэнь – эстетика, здоровье, боевое искусство):

  • Повільне не застійне, швидке – не розкидане.

У Тунань. Тайцзицюань. Науково викладене національне бойове мистецтво (за книгою: У Тунань. Тайцзицюань. Научно изложенное национальное боевое искусство. - Ритм плюс, 2008 г. - 272 с.):

У Тунань. Тайцзицюань. Научно изложенное национальное боевое искусство
  • Корінь – в тому, що відкидаєш себе і виходиш з того, що робить інший.
  • Його коріння - в ступнях, викид – в ногах, розпорядник - у попереку, оформлення - в пальцях рук.
  • Порожнє і повне повинні чітко розрізнятися, в кожному місці є своя порожнеча і повнота.
  • Серце керує ци, ци керує тілом.
  • У спокої - гора, у русі - річка.
  • Зможеш дихати - зможеш бути спритним.
  • Енергія ци прямотою вигодовується - не буде вади, зусилля-цзин вигином накопичується
  • Спустошити шию і впертися маківкою.
  • З допомогою серця керувати наміром, за допомогою наміру вести тіло, з допомогою тіла вести ци, з допомогою ци рухати тіло.
  • Слідкуйте за чеснотою роту.
  • Праця Ван Пэйшена «Дев'ять відрізків парчі для зміцнення тіла і вигнання хвороб».
  • Щоб добре натренувати кулачне мистецтво – потрібні «чотири зароки й одне сталість». «Чотири зароки» полягають в тому, що людина повинна уникати алкоголю, розпусти, багатства і гніву.
  • Рух народжується в голові, розум слідує за рухом - тоді й розум ясніший, і рух глибший.
  • Погляд неодмінно повинен слідувати за рухом активної руки.
  • Поперек і плечі не повинні скручуватися один щодо одного.
  • Все неодмінно повинно починатися з поштовху підошвами в землю і поворотом відносно пальців ніг, що вчепилися у землю, це викликає рух сідниць і стегон, а сідниці і стегна викликають рух всього тіла, рух рук.
  • Все тіло - одна сім'я.
  • Під час рухів потрібно намагатися уявляти, що повітря чинить опір рукам, ногам і всьому тілу.

Лин Ван. Тайцзицюань. Искусство гармонии и метод продления жизниЛін Ван. Тайцзицюань. Мистецтво гармонії й метод подовження життя (за книгою: Лин Ван. Тайцзицюань. Искусство гармонии и метод продления жизни. - Ростов н/Д: Феникс, 2003. — 224 с.):


  • Внутрішнє ци пронизує тіло людини подібно до тонкої пружної нитки. Клубок розташований у даньтянь, а кінці йдуть в руки і ноги. Під час ударів, випрямляючи руки і ноги, ми розтягуємо нитку, а підбираючи руки – знову змотуємо. Усе тіло ніби «підпружинене» завдяки цій тонкій, та надзвичайно міцній нитці. Коли наноситься удар кулаком, частина ци йде в в руку, а частина – у ногу, що стоїть позаду. Таким чином отримуємо ніби внутрішню розпорку, котра у внутрішніх стилях називається «голка, що ховається у ваті»
  • Намагайтеся не просто розводити руки, але в цей момент злегка подавайте груди вперед, ніби «розкриваючись», а в момент зближення долонь подавайте груди назад і «закривайтеся».
Середняков А.В. Внутренний свет Тайцзи-цюань

Середняков А.В. Внутрішнє світло Тайцзи-цюань (за книгою: Середняков А.В. Внутренний свет Тайцзи-цюань. – С.-Петербург, 2006. – 216 с.):

  • Енергія будь-якої системи – це її здатність виконувати роботу.
  • Дія тіла ефективніша, якщо пов’язана з концентрацією розуму та енергії.
  • Твір Павла Флоренского «Стовп і утвердження істини».
  • Щоб відчути енергію, слід розслабитися.
  • Яди розуму: лінь, заздрість, похіть.
  • Розум пізнає, серце оцінює, тіло виконує.
  • Форма зумовлює стан, стан впливає на форму.
  • Не допускай автоматизму, дій лише з внутрішніх причин.
  • В бою перемагає не система тренувань, а людина. Інша справа, яка система найкраще розвиває людину.
  • Від чого живишся, від того і залежиш: слід живитися від неба, а не від оточення.

Немає коментарів:

Дописати коментар