2 черв. 2014 р.

Про дурниці, розум і заборону

Афоризм:


Не робіть дурниць — це привілей начальства. Юрій Рибников.

Крилатий латинський вислів (і його транскрипція, підкреслення вказує наголос):


In omnibus aliquid, in toto nihil [ін омнібус аліквід, ін тото нігіль]: всього [розуміє] потроху, а в підсумку – нуль.

Значення іншомовного слова:


Секвестр (лат. sequestrum – заборона): 1) Заборона чи обмеження права користування будь-яким майном за розпорядженням органів державної влади. 2) Змертвіла частина будь-якого органу, найчастіше – кістки.

Краса природи:


[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Автор фотографії: Stella[/caption]

PS.


Сьогоднішній крилатий латинський вираз закликає нас вчитися зосереджуватися на нових знаннях і процесі їх набуття. Адже не секрет, що з розвитком інформаційних технологій, коли знання стають все доступнішими, людей, що володіють ними достатньо глибоко стає все менше. Розв’язується це протиріччя досить просто, і сьогоднішній вираз підказує нам вихід: не намагайтеся бути знавцем в усьому, вмійте обмежувати свої інформаційні апетити. Спочатку такій «інформаційній поміркованості» сприяла обмеженість джерел інформації, потім – їх ціна (наприклад, книжок) чи складність доступу. Сьогодні ж, коли майже будь-яку книжку можна за кілька секунд «викачати» з інтернету, виникає певна інформаційна обжерливість, яку, якщо чесно, дехто активно підтримує і навіть заохочує. Але ж, як і у випадку з їжею, знавцем кулінарії не стають в залежності від кількості спожитих страв – важлива їх якість. А ще кращий спосіб стати фахівцем – спробувати приготувати щось самостійно. Кажуть, в древності був такий спосіб розвитку уважності: просили намалювати метелика. Як виявлялося, більшість з нас, крім його форми, практично нічого більше не пам’ятає. Але якщо ти знаєш, що завтра тобі знову треба буде малювати метелики – ти набагато уважніше будеш приглядатися до його вигляду, щойно десь натрапиш. Так і з знаннями – дехто може знати багато і з розумним виглядом базікати про високі матерії, а запропонуй йому практично прикласти свої знання до якоїсь справи – nihil (див. сьогоднішній вираз). Тому раджу і навіть закликаю вас завжди намагатися застосовувати отриману інформацію. Це принесе додаткову користь: ви не лише закріпите одержані знання на практиці, але й наступного разу, натрапивши на якусь інформацію і знаючи, що її треба буде в подальшому використати – запитаєте себе: а чи це мені насправді потрібно? Повірте – значна частина інформаційного потоку буде відсіяна вже на цьому етапі. А значить – на тому, що залишилося, можна буде більше зосередитися, краще засвоїти і ефективніше використати. А хіба не цього ми всі прагнемо?

Немає коментарів:

Дописати коментар