(за книгою: Крымов А.А. Вы – управляющий персоналом, С-Пб: Вершина, 2009. – 320 с.)
Сьогодні пропоную вашій увазі книжку, орієнтовану переважно на керівний склад (в першу чергу, як зрозуміло з назви – на менеджерів з персоналу). Якщо ви належите саме до таких – можете відразу переходити до ознайомлення з моїми виписками (хоча в більшості випадків це вам не потрібно, оскільки ви вже маєте цю книжку і періодично її перечитуєте). Для всіх інших книжка буде цікавою з погляду ознайомлення з процесом відбору персоналу: адже ми всі хоч раз влаштовувалися на роботу, проходячи всілякі відбори, тестування і співбесіди – тепер маєте змогу подивитися на цей процес «з протилежного боку», очима людини, що приймає вас на роботу. Перекладав, традиційно, самотужки, тому традиційно прошу вибачення за можливі русизми:
- Керувати трудовими ресурсами – не робити все самому, а забезпечувати вирішення завдань (найчастіше – чужими руками).
- У процесі управління необхідно зрозуміти, хто керує, чим керує, за рахунок чого і, найголовніше – для чого.
- Управляти можна, тільки якщо об'єкт управління стане вас «слухатися».
- Отримати владу можна кількома способами, і зазвичай доводиться задіювати їх одночасно. По-перше, це адміністративна влада, тобто влада, притаманна посаді. По-друге, це владні повноваження, делеговані керівництвом. По-третє, влада прийнятих процедур. По-четверте, соціально-психологічні фактори, з яких головні – добровільне співробітництво і влада особистості (авторитет).
- Якщо в управлінському документі хоча б один параграф чисто формальний, зайвий або може бути проігнорований, то більшість співробітників автоматично сприйме так і всі інші параграфи. Після чого весь документ можна сміливо викинути.
- Хочете з’ясувати взаємини в організації – подивіться, хто з ким обідає.
- Якщо ви здатні чітко сформулювати положення своєї політики – зможете їх і реалізувати.
- Якщо процесом не керує розумна сила, він завжди в підсумку дасть хаос.
- Непослідовна політика призводить до того, що всі її наслідки з часом розсмоктуються самі собою.
- Феномен «оцінки якості через ціну»: товар здається тим кращим, чим він дорожчий.
- Роботодавець часто веде себе так, ніби він придбав не трудовий ресурс, а людину (причому за зарплату). Більшість найманих працівників прекрасно розуміють, що продають не себе особисто, а послуги, які вони надають роботодавцю. Але вони також роблять помилку, вважаючи, що працюють за зарплату. В дійсності працівник продає роботодавцю не тільки свою присутність на робочому місці та виконання своїх функцій, але й освіту, досвід, ділові зв'язки та напрацювання, позитивне ставлення до компанії та до роботи, покращуючи атмосферу в колективі.
- Робоче місце співробітника коштує компанії не менше 1/3 його зарплати.
- Якщо завдання має високий ступінь невизначеності, слід волюнтаристським способом встановити набір цільових і обмежуючих параметрів, щоб було з чого почати.
- Створення прибутку – це основна, але не єдина функція бізнесу.
- Товар, реклама і збутова мережа – це найважливіший бізнес-актив фірми, сумарна вартість якого багаторазово перевершує вартість трудових ресурсів служби збуту.
- Область діяльності і терміни роботи вчених безмежні за визначенням (як Природа та Людське Суспільство).
- Більшість вчених страждають «процесуальністю»: для них сам процес роботи не менш (а то і більш) актуальний, ніж результат. Тому час для вченого нескінченний, а кінцевий результат принципово недосяжний.
- Топ-менеджер досить енергійний, щоб серйозно взятися за роботу, і досить ледачий, щоб не робити все самому, а доручати іншим
- Якщо людина пересипає своє резюме спеціальними термінами, половину яких ви не розумієте, будьте впевнені – вона й сама їх не розуміє.
- Із запитань людини на співбесіді можна дізнатися більше, ніж з її відповідей на ваші запитання.
- У школі та вузі вчать заробляти гарні оцінки – а потрібно навчити людей правильно працювати.
- Для навчання дорослих людей: забезпечте мотивацію, максимально наблизьте навчання до реалій, слідкуйте за термінами, розбивайте матеріал на «кадри», застосовуйте наочність, обов'язково організуйте зворотний зв'язок, використовуйте формулу навчання дорослих (поясни - покажи - дай зробити - скоригуй помилки - дай зробити ще раз - оціни результат - похвали).
- Якщо працівника потрібно звільнити, зробіть так, щоб він звільнився сам.
- Найголовніший закон реклами: оголошення повинно бути орієнтоване на потенційного клієнта, тобто розміщено там, де він його побачить, та сформульовано так, щоб залучити саме його.
- Ефект ореолу: за перші пів-хвилини бесіди ви складаєте думка про людину, а весь інший час витрачаєте на те, щоб переконати себе в ній.
- Адаптаційний план (у вигляді таблиці) для випробувального терміну:
- Соціальний пакет – спосіб забезпечення високої працездатності і віддачі персоналу. Гроші можуть бути витрачені на що завгодно, а так частина зароблених коштів надається у вигляді цільової послуги, свідомо спрямованої на підтримання ресурсів робочої сили.
- Якщо людина вважає, що їй платять несправедливо багато, іноді це деморалізує.
- Прагнення до посадового росту для людини природне.
- Мало хто з освічених і талановитих людей погодиться все життя виконувати одну і ту ж роботу. Хочеться масштабніших завдань, більшої відповідальності, можливостей для самореалізації.
Цитати, що їх використовує автор
- Продавцеві потрібен язик, а покупцеві – очі (покупцева народна мудрість).
- Впливайте на тих, хто впливає на інших (менеджерська народна мудрість).
- Гарний секретар подвоює ефективність свого шефа, поганий – зменшує її наполовину (управлінська мудрість)
- Не до грошей прагне розумний бізнесмен. Він прагне до повної й гармонійної тотожності зусиль і результату. Найпереконливішим показником якого є цифри (Сергій Довлатов).
- Стара чекістська мудрість: зраджують тільки свої.
- Всі професії - це змова фахівців проти профанів (Дж. Б. Шоу).
- Важливо не те, що дитина здатна зробити сама, а те, на що вона здатна за мінімальної інформаційної підтримки дорослого: це дозволяє оцінити його здатність до розвитку (Л. С. Вигодський)
- Робота – останній притулок тих, хто нічого більше не вміє (Оскар Вайлд).
- Керувати – це не заважати хорошим людям працювати (Петро Капіца).
- Абсентеїзм - відсутність людей на робочому місці з різних причин, від хвороби до прогулів або двогодинних «обідніх перерв» з мандрівками магазинами.
- Урнування - почесне розміщення в урні для паперів.
- Улюблена книжка - «Звичайні тварини» (треба буде знайти і почитати - прим. моя).
Немає коментарів:
Дописати коментар