23 серп. 2014 р.

Нова порція архівних виписок (на християнську тему)

Продовжую почату минулого вівторка публікацію мого архіву паперових виписок. Як ви побачите, читав я досить безладно (та й зараз іноді цим грішу). Оскільки обіцяв вихідні дні присвячувати християнській тематиці – ці суботні нотатки будуть саме такими. Не всі книжки високої якості, але, як казав (якщо не помиляюся) Сенека, навіть у найгіршій книжці можна знайти гарну думку. Саме це я і намагався зробити. Що з того вийшло – читайте:
Антоні Пацьорек. Біблія для кожного і на кожний день (Старий Завіт)

Антоні Пацьорек. Біблія для кожного і на кожний день (Старий Завіт). — Львів: Свічадо, 2005 – 354 с.

  • Вавилонська вежа: хто пориває з Богом – не здатен порозумітися і з людиною.
  • Вчинки людини не призводять до автоматичного покарання. Навіть у випадку з Содомом Бог має бути справедливим до кінця: «Піду і подивлюся…» (Буття, 18:21).
  • Бог записав заповіді на камені, щоб люди перенесли їх у серця. Бог забажав кам’яного храму, щоб оселитися у серці людини.
  • Запитання «Адаме, де ти?» (Буття, 3:9) - це не гра в хованки всевидячого Бога, а перевірка самоусвідомлення людиною свого вчинку (де ти перебуваєш в душі, що відчуваєш).
  • Мудрість походить від Бога і приводить до Бога.
Святий Августин. Сповідь

Святий Августин. Сповідь / Пер. з латини Ю. Мушака. - Львів: Свічадо. – 2008. – 356 с.

  • Ти так велів, і так воно є, що кожен не доведений до ладу дух стає карою для самого себе.
  • Кращою спонукою в навчанні є вільна цікавість, а не силування, до якого завжди приєднується страх (це силування … сповільнює одушевлення цікавості).
  • Блаженний, хто любить Тебе (Бога – прим. моя), хто друга свого любить у Тобі, а ворога свого любить з любові до Тебе.
  • Менше звертав я уваги на посуд бесіди, а більше – на страву знання.
  • Скоряючись Тобі (Богові – прим. моя) у всьому, мав наказувати своєму тілу (Коли людина повстає проти Бога, її тіло повстає проти неї – прим. моя).
  • Людський люд цікавий пізнавати чужі гріхи, але лінивий виправляти свої.
  • Пророки жили вірою в те, що Він (Бог – прим. моя) прийде, а ми – вірою в те, що Він приходив.
  • Господь іноді чекає, доки ми вичерпаємо всі людські можливості, і лише тоді виявляє Свою благодать.
Чернышев, В. М. Меч обоюдоострый. Конспект по сектоведению.


Чернишов В.М. Меч двосічний. Конспект з сектознавства (за книгою: Чернышев, В. М. Меч обоюдоострый. Конспект по сектоведению. – К.: Киевская Духовная Семинария, 2000. - 169 с.)

  • У Адвентистів сьомого дня обов’язкова десятина введена у 1855 р.
  • Свято Великодня у п’ятидесятників завжди припадає на православну Страсну п’ятницю (день найбільшої скорботи і найсуворішого посту).
  • У XVI виникло 270 нових сект – як за 15 попередніх віків, разом узятих.
Витторио Мессори. Черные страницы истории церкви

Вітторіо Мессорі. Чорні сторінки історії церкви (за книгою: Витторио Мессори. Черные страницы истории церкви. - 2006. - 107 с.)

  • З 1983 року католики відспівують самогубців.
  • 800 млн. католиків жертвують на свою Церкву менше, ніж 2,5 млн. адвентистів сьомого дня.


Папство і його боротьба з православ'ям (за книгою: Папство и его борьба с Православием / Составитель С. Носов. — М., Стрижев-центр, 1993.


Папство и его борьба с Православием
(відомий о. Андрій Кураєв, виписки з книжок якого я теж незабаром представлю, відзивається про цю працю досить негативно, але я взнав це, лише шукаючи бібліографічний опис – прим. моя).
  • 1854 року оголошено догмат про непорочне зачаття Діви Марії.
  • 1870 року оголошено догмат про непомильність Папи Римського «ex cathedra».
  • Істина сторониться усіх перебільшень і умалень; вона всьому дає належну міру і належне місце (о. Ігнатій Брянчанінов).
  • 1248 рік – пропозиція Олександру Невському від Папи Римського про допомогу зброєю. Відповідь: «Не у силі Бог, а у правді».
Филип Янси. Что удивительного в благодати?

Філіп Янсі. Що дивного в благодаті? (за книжкою: Филип Янси. Что удивительного в благодати? – М.: Триада, 2007 – 352 с.)

  • Форд поділяв службовців на 27 рівнів з різними привілеями.
  • Ап. Петро побачив видіння про нечистих тварин в Іопії (Дії, 10:8) – саме тому місці, звідки намагався втекти старозавітний пророк Іона (Іони, 1:3).
  • «Насправді я люблю Бога настільки, наскільки я люблю людину, яку я люблю найменше» (Дороті Дей).
  • Занадто часто церква показує суспільству дзеркало замість вікна, за яким починається інший шлях.

Немає коментарів:

Дописати коментар