31 бер. 2014 р.

Про моральність народів, здоров’я і фронтові шляхи

Афоризм:


Моральність народів залежить від поваги до жінки. Вільгельм фон Гумбольдт.

Крилатий латинський вислів (і його транскрипція, підкреслення вказує наголос):


Summum bonum medicinae sanitas уммум бонум медіціне санітас]: найвище благо медицини – здоров’я.

Значення іншомовного слова:


Рокада (франц. rocade): залізничні, автомобільні й грунтові шляхи в прифронтовій смузі, паралельні лінії фронту.

Краса природи:


[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Автор фотографії: kengoora[/caption]

PS.


У сьогоднішньому крилатому латинському вислові можна цілком підставно замінити слово «медицини» на «людини». Кожен з нас хворів хоча б раз у житті і знає, наскільки в ті моменти починаєш цінувати безцільно згаяне здоров’я. Здається, у Сенеки у його «Моральних листах до Луцилія» зустрічається думка, що більшість людей починає жити правильно, лише захворівши. Якби ми, будучи здоровими,  так харчувалися і слідкували за своїм здоров’ям, як це роблять хворі, ми б ніколи не хворіли. Та лінуємося, і хвороба не бариться. Тоді й починаються мандри лікарнями і розповіді лікарям. Розповідаємо, самі себе виправдовуючи – а від лікаря вимагаємо якнайшвидшого одужання. Більшість з них не наважується сперечатися – ви отримуєте необхідні ліки, симптоми хвороби зникають і можна знову вважати себе здоровим. Доки ще свіжі у пам’яті всі ці події – зарікаємося і обіцяємо собі (та й іншим), що «вже з завтрашнього дня – це точно…». Але минає трохи часу – спогади про хворобу тьмяніють, а спокуси цього світу починають набувати все яскравіших барв. А оскільки і ви, і лікар (на ваше прохання) головним зробили не здоров’я, а відсутність хвороби – дуже скоро ви знову відвідуєте цього ж чи іншого лікаря. І знову винні будь-хто (погані лікарі, погані ліки, погана екологія, поганий шеф…), але не ви. Але ж ваше здоров’я – це ваше благо, і в першу чергу саме вам його берегти. Лікарі допоможу, порадять, проконсультують – але основна відповідальність на вас. Захворів – сам винен. Якщо зможеш перебороти злість на інших і об’єктивно пошукати причини хвороби у собі – тут уже й до здоров’я дорога відкрита. І краще почати йти цим шляхом, доки хоч трохи запасу здоров’я залишилося.

Немає коментарів:

Дописати коментар