(за книгою: Памела Дод, Даг Сандхайм. 25 лучших способов и приемов тайм-менеджмента / Пер. с англ. – СПб.: «Издательство «ДИЛЯ», 2008. – 128 с.)
Щойно в житті трапляється «завал», згадую про таку потрібну річ, як самоорганізація (чи, на англійський манер, тайм-менеджмент). А оскільки подібні «завали» трапляються досить часто (і не лише у мене), то і книги на цю тему актуальності не втрачають. Сьогоднішня книга позиціонується як збірка найкращих методик самоорганізації, такий собі конспект найпотрібнішого з інших книжок. Не скажу, що я цілком задоволений (за 10-бальною шкалою ставлю лише сім), однак багато цікавих методик та мотивуючих прикладів і порад знайшов. Чим і ділюся з вами:- Обери життєві цілі та встанови пріоритети (періодично переглядай).
- Порахуй вартість свого часу.
- Записуй! Записуй!! Записуй!!!
- Деякі справи зручніше планувати у зворотному напрямі (стрілка часу).
- Не плутай важливе і нагальне.
- Навчися планувати будь-яку справу.
- Стаючи до роботи, знай мету.
- Роби списки глобальних і поточних справ.
- Поділяй справи за принципом АВС (і додатково А1, А2, А3, Б1, Б2 тощо).
- Неприємні справи – на початок.
- Протягом дня виділяй собі «тиху годину»
- Наведи порядок і виділи конкретний час для цього щодня чи щотижня.
- Розсортуй папери: викинути, передати, негайно (якщо можеш зробити за 3 хв. або справді нагальне), пізніше, зберегти (використаєш 20 %).
- Робочий стіл – відображення мозку.
- Важкі проекти починай з найлегшої частини («пробивай діри»).
- 30 хв. зосередженої праці.
- Почни нарешті діяти.
- Досконалості не існує (80:20).
- Навчись говорити «ні» (особливо собі).
- Будь пунктуальним.
- Май роботу для очікування.
- Уникай надлишку інформації: користуйся або викинь.
- Мінімізуй фактори, що відволікають.
- Навчися поринати у справу.
- Веди записник розмов.
- Заведи файл на кожного, кому передоручив справу, і записуй туди стан справ.
- Впровадь щоденний і щотижневий аналіз.
- Заплануй, як будеш використовувати час, що звільнився.
- Визнач справи, від яких можна відмовитися.
- Переходь від скарг до дії.
- Ефективність роботи не залежить від витраченого на неї часу.
- Не плануй занадто детально.
- Не міняй планів спонтанно.
- Починаючи будь-яку роботу, склади хоча б найпростіший план.
- Контролюй свої думки.
- Структуруй те, що хочеш запам’ятати.
- Май годинник перед очима
- Оплата праці – компенсація, а не мотивація
- Активність, а не реактивність (відповідай, а не реагуй)
- Залежність від роботи може бути фінансовою, але не емоційною
- Працюй ритмічно, найважче роби «на підйомі»
- Знайди хобі, протилежне роботі
- Завдання повинні захоплювати, а не пригнічувати
- Розмовляй по телефону стоячи.
- Задавай ключові запитання (Що я зараз роблю? Як зробити це простіше? Чи наближає мене виконання цієї роботи до моєї мети? Як ефективно використати цей час?).
Немає коментарів:
Дописати коментар