Та все ж книжка – про молитву. І знову проступає разюча відмінність від протестантизму і поступово мігруючого до нього католицизму. Особливо це стосується заборони створювати собі будь-який образ Бога під час молитви. Як «бідно» (хоча правильніше - аскетично) у цьому сенсі виглядає православ’я порівняно з видіннями католицьких святих, що не лише відчувають присутність Божу, але й ледь не тілесно її сприймають. Та щось я забалакався (точніше – «записався»). Напевне, ви вже зачекалися нової порції виписок. Будь ласка:
- Як говорить Амос (3:7), пророк - це той, з ким Бог ділиться Своїми помислами.
- Бути лише під Божим проводом означає в земному розумінні повну ненадійність, тому що тоді все залежить від святості, від самозречення, від моральних властивостей, які важко придбати.
- Ми ще не вміємо бути вільними і не хочемо більше бути рабами.
- Бог подає нам благодать, але ставати новою твариною надає нам самим.
- Зовнішнє рабство є вираз чогось набагато трагічнішого - внутрішнього поневолення.
- З моменту, як ми перестали прагнути до володіння, ми стаємо вільними, тому що чим би ми не володіли, ми перебуваємо у владі цього.
- Що б не робив Бог, все залежить від того, що робимо ми; і це має величезне значення в плані нашого повсякденного життя.
- Прощення ворогів - перша, найелементарніша ознака християнина.
- Перетворення раба на вільну людину вимагає часу.
- Ніколи диявол не нападає на нас так люто, як коли ми вже зовсім близько до завершення боротьби, і могли б врятуватися.
- Перше, чого слід навчитися, який би предмет для роздумів ми не обрали – це дотримуватися певної лінії.
- Уникайте прекрасних, але безплідних польотів думки.
- Ніколи не треба починати з більш глибокого значення слова раніше, ніж знайдемо просте конкретне значення.
- Священне Писання слід розуміти розумом Церкви.
- Недостатньо зрозуміти, що можна зробити, і з захопленням почати розповідати про це своїм друзям – треба почати це робити.
- Для досягнення досконалості немає потреби розуміти багато.
- Потрібен тривалий час, щоб навчитися зібраності, щоб стати уважним, тим, хто здатен вникати в якусь думку так довго і глибоко, щоб нічого не упустити з неї.
- Ми повинні вчитися примушувати свої думки збиратися в одному фокусі, відключаючись від усього іншого.
- Тільки коли завдяки тренуванню, вправі, навичці ми станемо здатні зосереджуватись глибоко і швидко, ми зможемо продовжувати життя у стані зібраності, незалежно від того, що ми робимо.
- Від нас самих залежить допустити чи не допустити, щоб те, що відбувається поза нами, стало подією нашого внутрішнього життя.
- На всяку нашу психічну діяльність відгукується тіло, і, з іншого боку, наш тілесний стан певною мірою визначає тип та характер нашої психічної діяльності.
- Чим багатший уявний образ Бога, тим менш реальна присутність.
- Приходячи до Бога, ми ніколи не повинні намагатися видавлювати зі свого серця якісь емоції.
- Ми подумки усвідомлюємо (під час молитви - прим. моя), що Бог тут, але не відгукуємося на це фізично.
Немає коментарів:
Дописати коментар