19 квіт. 2014 р.

Про читача, божу іскру й анаграму

Афоризм:


Книга — це дзеркало. І якщо в нього зазирає мавпа, то з нього не може визирнути обличчя апостола. Георг Кристоф Ліхтенберг.

Крилатий латинський вислів (і його транскрипція, підкреслення вказує наголос):


Est deus in nobis [ест деус ін нобіс]: і в нас є бог.

Значення іншомовного слова:


Анаграма (від ана... і ...грама): 1) Переставляння окремих літер або складів у слові, внаслідок чого утворюються нові слова з іншим значенням. 2) Скорочений підпис художника.

Краса природи:


[caption id="" align="aligncenter" width="640"] Автор фотографії: abdallahh[/caption]

PS.


У стародавній літературі сьогоднішній крилатий латинський вислів вживали стосовно поетів, аби підкреслити божественну іскру їхнього натхнення. Насправді це стосується не лише поетів. Кожен злет людської думки (у науці чи мистецтві, значення не має) неможливий без «відривання» людини від свого тваринного і намагання сягнути божественного. На жаль, більшість серед сьогоднішнього загалу, не маючи на те жодних підстав, прагне використати цей вислів як претензію на щось особливе: ставлення, розуміння, сприйняття. Забуваючи при цьому, що намагання стати богом – перша (і найпоширеніша) причина відпадіння від нього. З цього почав «перший серед ангелів» (що потім став сатаною) Денниця, цим було зваблено на вчинення гріха перших людей, цим до сьогодні уловлюють у свої сіті необережних людей різноманітні секти і культи. Хоча чому «необережних»? Більшість відкрито пропагандує набуття вступниками надзвичайних здібностей, що перевищують загальнолюдський рівень. І чим вище ти підіймаєшся у ранзі секти – тим потужнішими стають ці здібності. Насправді людина нікуди не підіймається – вона падає. Як Денниця, як Вавилонська вежа (символ намагання дістатися до Бога без його згоди), як більшість тих, що доводили божественне у собі, але закінчувати безумствами і самогубством. Як бачимо, грань досить тонка. Відчути іскру божественного, використати її на користь людям і славу Богові – благо. Зробити себе божеством для інших, прагнути надзвичайного, незважаючи на його «вартість» - зло. Балансувати на цій тонісінькій межі – практично неможливо: слід обрати якусь зі сторін. Бажаю, щоб ваш вибір був правильним.

Немає коментарів:

Дописати коментар