- Оцінюється не людина, а дія.
- Лікар не смішний, коли він лікує засудженого до смертної кари. Він виконує свій обов'язок. За все інше він не відповідає.
- Опосередковано вихователь відповідає за майбутнє перед суспільством, але безпосередньо він відповідає за теперішнє перед вихованцем.
- Дитина для вихователя – книга природи.
- Вихователь зобов'язаний дати дитині можливість витратити енергію.
- Вихователь повинен прагнути досягти найсприятливіших результатів з мінімальним порушенням прав людини.
- Машини і тести скажуть, чи здатен, чи може; залишається трагічне – а чи захоче?
- Здоровий інтелект має просто нечувану опірність моральній заразі.
- Дитина не наслідує, а стає об'єктом наслідування.
- Дитина вважає дорослих напівбогами, які все знають і все вміють, але видно, не хочуть допомогти йому.
- В задусі приховування народжуються міазми зарази; явність, як світло, вбиває мікроби.
- У роботі необхідний досвід дозувати й економити зусилля.
- Неправильно: «Якщо б хотів, то вмів би й міг», правильно - «Якщо б умів і міг, то б хотів».
- Хороший дружить з поганим: «А може, я його виправлю».
- Швидше впадають в очі крикливі недоліки, переваги розкриваються поступово.
- Менше передбачаєш - менше турбот і побоювань.
- Дитина безпорадна перед своїм «я».
- Найбільший ворог виховання – поспіх.
- Дитина менше знає, менше випробувала, а отже, вона сильніше відчуває.
- У школі діти повинні отримати відповіді на свої (!) питання.
- Дорослі стомлюються не від того, що потрібно опускатися до понять дітей, а від того, що треба підніматися до їхніх почуттів.
- Дитина немов весна: то сонце вигляне, то раптом гроза. А дорослі немов завжди в тумані.
- Потрібно дати людині можливість побути сумною, інакше смуток перейде в злість.
- Коли у людини натхнення, ніхто не має права втручатися.
- Якщо занадто багато поправляти, можна все зіпсувати.
- Якщо людині до чого-небудь немає справи, він може і почекати.
- Потрібно встановлювати термін, в «ніколи» не віриться.
- Боротися потрібно з часом, вичавити його до останньої краплини.
- Хто сам не грає, нічого не розуміє.
- Діти завжди готові обміняти річ дорожчу на бажанішу.
- Якщо дитина бачить, що дорослий сердиться, вона шукає вину в собі.
- Не можна докоряти послугами.
- У дорослій людині багато дитячого, у дітях багато дорослого.
- Це гірше крадіжки - вимагати, щоб тобі віддали те, чого ніхто в тебе не брав.
- Дорослі вважають, що дитячі турботи та негаразди - лише довісок до їх справжніх турбот.
- Сміх виліковує надійніше найдорожчих ліків і виховує краще найрозумнішого педагога.
- Коли дорослій людині сумно, вона знає, що горе мине і знову буде весело. Коли плаче дитина, їй здається, що вона тепер вже завжди буде плакати і ніколи не утішиться.
- Заслужене покарання іноді краще несправедливого виправдання.
- Краще користуватися повагою серед рівних, ніж задиратися занадто високо і терпіти глузування.
- Развідай місцевість, вияви перешкоди, лише потім – атакуй.
- Відданість батька - дітям, вченого - науці, письменника - літературі.
- Можна зберегти вірність перед обличчям смерті, але набагато важливіше - перед лицем життя.
- У конфліктах із совістю і виробляється моральна стійкість.
- Люблячий може вимагати, а нелюблячий і по голівці не повинен гладити.
- Немає нічого принизливішого, ніж заробляти на хліб з огидою.
- Людина існує для того, щоб діяти і любити.
- Каральна педагогіка: «вимагай, а якщо не виконає, то покарай».
- Ж.Ж. Руссо «Еміль, або Про виховання»: все виходить хорошим з рук творця речей, все вироджується в руках людини.
- Хитрість, ця мавпяча подоба мудрості, неймовірно далека від останньої і так само потворна, як потворна сама мавпа (Джон Локк).
Треба буде почитати Ж.Ж. Руссо «Еміль, або Про виховання» та Яна Давида «Про моральну заразу».
Немає коментарів:
Дописати коментар