- Від дитини можна вимагати доброти, але не самопожертви.
- Найгірше – це вимушені вчинки.
- Несправедливість дратує.
- Краще зовсім не втручатися, ніж судити, не розібравшись у причині сварки.
- Краще один час війни, ніж постійна злість і тиха, все зростаюча неприязнь.
- Тільки коли людина добре ознайомиться зі своїм житлом, вона починає цікавитися тим, що далеко і по-іншому.
- Краще вчасно відсунути чорнило від хлопців, ніж сердиться, що пролили.
- Не побачиш – не подумаєш.
- Школяр хоче залишатися учнем: в школі все для нього, йому віддає весь свій час вчитель, школа впорядковує день.
- Якщо потрібно зробити швидко, ніколи розмірковувати, що приємно, а що – ні.
- Дурень той, хто хоче, щоб все завжди було легко.
- Кожен працює по-своєму і по-своєму відпочиває.
- Людина любить зусилля.
- Людина нудьгує по руху.
- Не треба соромиться гратися. Дитячих ігор немає.
- Треба вміти не тільки заробляти, але і витрачати.
- Порядні бідні і порядні багаті цураються один одного: бідний боїться здатися прохачем милостині, а багатий побоюється, що бідний буде сердиться на нього за багатство.
- Тільки ледача людина, яка не любить думати, говорить про людей: «Усі вони такі».
- У кого немає сильної волі – той раб.
- Почуття, якщо не вміти поводитися з ними, слабшають.
- Якщо дітей занадто залякувати, вони перестануть вірити, якщо занадто обмежувати – втратять терпіння.
- Іноді людина робить дурниці, тому що захворіла, а кажуть, що захворіла, тому що робить дурниці.
- Є діти, які страждають від відсутності турботи, але є й такі, кому надмірна турбота приносить шкоду, стомлює і сердить.
- Деяким дітям подобається, щоб було важко, легке їм надокучає.
- Бувають учні не дуже розумні, але пристосовані саме для шкільного навчання.
- Якщо не можеш зробити багато – зроби менше, тільки добре і з ясною душею.
- Треба багато разів помилитися, щоб не дуже вірити тому, що говорять інші, і самому знати, що тобі подобається.
- Багато хто не знає, як важко жартувати.
- Жарт гарний тоді, коли всі сміються і нікому не прикро.
- Не завжди всі зобов'язані тебе лиш кохати.
- Треба вміти і розумно відмовити.
- Дитина не знає чітко своїх недоліків, і, отже, не знає, в чому їй треба виправлятися.
- Правила виправлення характеру:
1. Якщо важко, виправляйся не відразу, а поступово.
2. Вибирай для початку лише один, найлегший недолік і насамперед долай його.
3. Не втрачай духу, якщо довго немає поліпшення або навіть є погіршення.
4. Став собі умови, але не занадто легкі і такі, щоб ти міг виграти.
5. Не дуже радій, якщо відразу відучишся; позбавлятися набутих недоліків легко, а вроджених важко.
- Роблячи те, що ти не любиш, і не роблячи того, до чого ти звик, ти гартуєш волю.
- Дівчата намагаються здаватися кращими, ніж вони є, а хлопчики – гіршими.
- Діти найбільше сердяться і найсильніше мстять, коли зачіпають їх сором'язливість.
- Хто не любить думати, того розмаїття, яке змушує працювати думку, дратує.
- Дорослим здається, що у дітей тільки майбутнє, а минулого немає.
- Велика різниця між мрією і програмою.
- Будь м'який з іншими й суворий до себе.
- Я не соромлюся ні свого віку, ні своїх думок, ні своїх почуттів. Я змушу поважати себе і ту мету, яку поставив собі.
- Завдяки теорії – знаю, а завдяки практиці – відчуваю.
- Відрікаюся багато разів від теорії, а від себе – рідко.
- Кожна невдача – стимул для роботи думки.
- У вихователя повинна бути не злість, а печаль. Сум, а не гнів.
- Треба вірити, що дитина не може бути брудною, а лише забрудненою.
Немає коментарів:
Дописати коментар