- Взаємна підтримка і захист, які пов'язують кровних родичів, і є наріжним каменем китайського суспільства.
- П'ять тисячоліть розвитку і постійного пошуку навчили цей народ, що лише одне в світі людей має неминущу цінність, служить кожному безпечним притулком і гідне збереження – сім'я.
- Всі сини рано чи пізно кидають виклик батькам.
- Це характерно для китайців: турбуватися не про сьогочасні вигоди, а про сталий дохід на довгі роки.
- Основний закон виживання: примусь противника вступити в бій на твоїх умовах.
- Врятуй людину від смерті, і весь залишок життя ти сам будеш відповідати за неї... Бо, втручаючись в те, що визначено богами, ти повинен бути готовий прийняти на себе і їх турботи.
- Китайці не поклоняються ідолам, тільки ідеї, закладеній в статую.
- Вкрай важливо говорити в молитвах правду.
- Людина – хижа тварина, вона живе кров'ю. Більшість людей.
- Вони поглинуть нас, як болотна трясовина. Всіх нас. Всю Європу! (сказано давно, але ніби про сьогодення – прим. моя)
- Відтепер все буде вирішувати торгівля.
- Хороший закон життя: кожна людина повинна стояти на своїх власних ногах.
- Тільки справжній чоловік має право стояти на самому верху.
- Дорослішання ніколи не буває легким.
- Ви тільки подумайте: руки чортові мий, чортову дупу витирай, кожен чортовий тиждень мийся повністю і кожен чортовий тиждень міняй одяг – не життя, а суцільна мука (як я зазначав на початку, більшість європейців досить важко приймали правила гігієни, звичні для тогочасних китайців і сучасного життя - прим. моя).
- Воші є у всіх. Вони завжди з нами, подобається нам це чи ні. Ти просто почухуєшся трохи, та й усе.
- Митися у ванній – значить нерозумно ризикувати здоров'ям, всі це знають.
- Бути багатим означає насамперед перестати бути бідним.
- Самі гроші не мають значення – тільки їх відсутність.
- Коли ти хочеш крупно виграти, ти повинен крупно ризикувати.
- Головне призначення грошей – бути використаними.
- Зроблено добрими англійськими руками з допомогою добрих англійських мізків.
- Димові бомби роблять з дьогтю і сірки, вони випускають страшенний сморід, дуже їдкий, і можуть перетворити кліпер на справжній Бедлам (якось не задумувався, що у цього слова є історичне коріння, аж виявляється, що Бедлам – це психіатрична лікарня у Лондоні – прим. моя).
- Він потягнувся через стіл і поклав собі ще одного обсмаженого солоного оселедця (азіати постійно дивувалися харчовим звичкам європейців, але такого собі уявити навіть я не можу – прим. моя).
- Людина повинна мати власне житло, нехай маленьке і тісне, але своє. Місце, де вона могла б побути на самоті. Це дуже важливо для підтримки ясності розуму (відразу згадався Робін Шарма зі своїм "Монахом" - прим. моя).
- Люди завжди охоче поширюють погані вісті.
- У дурня гроші надовго не затримуються (на підтвердження цієї тези варто згадати історії людей, що вигравали у лотерею значні суми, але вже за рік поверталися до свого попереднього способу життя – прим. моя).
- Земля обіцяла забезпеченість; землю, на відміну від грошей, не так легко було загубити. На ній можна нажити статку (як тут вкотре не згадати працю Миколи Руденка «Енергія прогресу» - прим. моя).
- Чоловік повинен мати гроші, владу і впевненість у майбутньому. А також залізну волю і міцну руку, щоб тримати дружину в узді.
- Як, в ім'я Господа, можна, по-твоєму, керувати людьми, рухати ними, мов пішаками? Тільки силою руки? Ні. Але силою розуму.
- Я знаю, що роблю, і готовий відповідати за те, що я роблю.
- Стародавнє призначення Серединного Царства – облагородити варварський світ, вивести його з Темряви до Світла: одна земля з одним урядом і одним імператором (мається на увазі Китай - прим. моя).
10 лист. 2015 р.
Джеймс Клавелл. Тай-Пен (ч. 2)
Продовжуємо наше знайомство з твором Джеймса Клавелла «Тай-пен» (Санкт-Петербург : Амфора, 2007. – 848 с.). Якщо «Сьогун» можна вважати міні-енциклопедією Японії, то з цього твору можна досить багато дізнатися про життя і звичаї Китаю. Точніше – спробувати провести порівняння «культурної» Європи та «варварського» Китаю. Взяв ці поняття у лапки не випадково: читаючи книжку, весь час ловиш себе на думці, що автором мав бути азіат – наскільки контрастною видається різниця навіть у звичайних побутових речах. Особливо щодо гігієни, адже на той час європейці сприймали вошей як прикру, але невіддільну складову свого життя, а зайвий раз відкрити вікно чи прийняти ванну вважали серйозною загрозою для здоров’я. Та про це, як захочете, знайдете інформацію самостійно, ми ж повертаємося до виписок:
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар