25 черв. 2011 р.

Володимир Біляїв

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Володимир Іванович Біляїв,
що народився двадцять п'ятого червня 1925-го року, писав:


Де рідний дім — де слід його?
*****
Де рідний дім — де слід його?
Там попіл і полин,
А серце зве до рідного:
Полинь туди, полинь!

Та тільки врешті що там я
На старість здибав? Рай?
Ні! Підлою ніщотою
Занедбаний мій край.

Народ мій все ще дихає
Та поки що мовчить.
Не сапою там тихою —
Нахабно, вочевидь

Комуністична гадина
Й стара імперська рать
Обдурену й окрадену
Готова закувать

Відроджену, розковану
Вкраїноньку мою,
За неї в мить роковану,
В нерівному бою

мільйони впали жертвами.
Та волі не спинить!
Загибель ненажерливим!
Вітчизні вічно жить!

Це збудеться, це станеться —
Народ себе не дасть
На глум. І до пристанища,
Де рідні воля й власть,

Прилинем з потойбіччя ми
крізь біль і крізь відчай
З відкритими обличчями.
Мій край, синів стрічай!

Матері
*****
За сполохами, за громами,
За вибухами, за димами,
За дорогами, за роками,
За сторіками, стоморями
Голосу твого не почути,
Образу твого не забути,
Бо мова твоя затихла,
А врода твоя застигла:
Теплі руки, пропахлі тістом,
Біла шия з разком намиста,
Ніжні губи, усміхнені тихо,
Мудрі очі, що бачили лихо
Розлуки, наповнені горем,
Вже прощальним вдивляються зором…
Напливають і ранні, і пізні,
Як мотив призабутої пісні,
Згадки про тебе, нене,
Напливають на мене,
І раннього вірша рядки
Озиваються через роки:
Мамо, утри краплини сльозин,
Знаменням хресним нас осіни -
Це ж не тільки один я твій син,
Усі ми твої сини!..

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Немає коментарів:

Дописати коментар