20 черв. 2011 р.

Лариса Коваль

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Лариса Анатоліївна Коваль,
що народилася двадцятого червня 1945-го року, писала:


До джерел
*****
Ми не прийшли. Ми завжди тут були,
На цій землі родючій України.
Орали землю, сіяли, жили,
Свої пісні співали солов’їні.
Тут душі наших предків долілиць
І зараз пролітають над землею,
І воду п’ють з джерел святих криниць,
І тягнуть смутку віковічну шлею.

Невже ніколи не скінчиться шлях
Страждання, плазування і зневіри?
То кров смоктав шалений лях,
То бусурман вишкірювався звіром.
Лилася кров, вставали козаки,
Виборюючи волю і надію.
На цій землі були в усі віки
Сини герої й діти лиходії.

Але не я запродала цей світ,
І не мої діди творили жваво
Фортецю — Олександрівський повіт —
На терені козацької держави.
І не вони рубали козаків,
І не труїли люд голодомором, —
Мої діди в усі лихі роки
Ростили хліб, за що й зазнали горя.

Я вже в літах. Калина одцвіла
В моїм садку і крапле вже червоним,
Але, мій синку, доля підвела
Тебе з колін, —
Лети у світ стодзвонний,
Де спогади мої і щемний біль,
Хоча б майбутнім душу мою втішать.
Летять сини, я чую шерех крил
Над краєм рідним
І святим, і грішним.

*****
Не для кожного родить жито,
Не для кожного птах співа …
Перед нами шляхи не биті —
Чи ж устигнемо на жнива?

Чи зберемо надії збіжжя-
Наших мрій золотий врожай?
Хай щастить тобі, Запоріжжя.
Хай святиться наш рідний край!

Щоб злітали пісні за обрій,
Журавлі тріпотіли в руці,
Хай розквітне світанок добрий,
Де розписують зорі митці.

Я давно вже не плачу, не скаржусь,
Я тягар свій несу на плечі.
І мені вже ніколи не скажуть,
Що не донька тієї Січі,

Де зростала козацька слава,
Де мужнів український нарід.
Я по місту йду повноправно,
Бо за мною — славетний мій рід.

“О даждь нам днесь!”
(уривок)
*****
“О Даждь нам днесь!” О Боже мій!
О дай же розуму мені,
О дай же розуму народу,
І покажи нам шлях до броду,
Щоб не шукали вороття
У рабство іншому народу.
Згорить свіча мого життя
Рабою я не стану зроду.
Благослови мене, мій край,
Врятуй, о Боже, Україну,
Врятуй, як бідную дитину.
Горить, багріє небокрай.
То сонця, життєдайна ватра.
“О Даждь нам днесь!”
І буде завтра!
О, Боже, розуму нам дай!

*****

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Немає коментарів:

Дописати коментар