28 трав. 2011 р.

Павло Гай-Нижник

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Павло Павлович Гай-Нижник,
що народився двадцять восьмого травня 1971-го року, писав:


*****
Духу Храм - у тіла хлам!
Із сміття - в нове життя!
Ми з сусідами блукаєм,
В них чомусь себе шукаєм.

Пишем, плачем, пам'ятаєм,
Жeбраєм і забуваєм,
Що є інший в душах Борг,
Що в особах наших - Бог…

*****
Хай хтось заграє на бандурі,
Щоб веселіш булo іти.
Хай сили вистачить і віри
На шлях, Гoсподь що освятив.

І ми, голодні та обдерті,
Ся вклонимо в його теплі
Лише Вітчизні напівмертвій
І більш нікому на Землі.

Не бійся вмерти!
Ти - безсмертний!
Колись вже вбитий був Христос.
Та Він не зник, вознісся врешті
Як Переможець і як Бог.

Згадай Його, і прийде сила!
Вставай і знай лише одно:
"Воскрес Христос, Воскресне й Україна!"
Хоч як би там воно булo.

*****
О, Боже! Як же ж я кохаю
Цей край росою умивaний,
Під морочливий плач дощу,
Де надкраса наводить сум.

Як бачу дзеркальце-озeрце
І в нім милується верба,
То в зачарованості серце,
Здається, битись забува…

А там, за ним, на край землі
Повuлась річенька, мов стрічка,
При ній заснули мочарі
Й лунає пісня молодична -

М'якa, леліюча природу
Й захопленням налитий погляд,
Свіженький вітер й глибину,
Місток та шлях в далечину.

Вздовж шляху долевого того
Про щось задумалась калина.
Мабyть про те, що надто довго
Не смакував я ягодuни

Із гілок-рученят землистих
Її шляхетності та хисту.
А вітер лине над ланами
Із солов'їними співaми.

Душа в красі цій тане наче
В краплинах та веселці вранці,
І Бога я в сльозах вмоляю:
Дай вічних літ моєму краю.

Матері
*****
Я багато знаю твого плaчу,
Тихих зiтхань в вечоровій млі.
Мамо, матінко, вчора Вас я бачив
У казково дивовижнім сні.

Як стyжився хутко за очима,
Де самі лиш ніжність та любов,
За словами лагідними: "Сину,
Повечеряй перед мудрим сном".

Дoрогі твоєї мови звуки,
Від яких все дихає теплом,
Клопітливі, працьовиті руки,
Щира ласка лагідних долонь.

Мій вірний друг у прoменях натхнення
І рятівник в годину найтяжку,
Тебе я бачив гарну та веселу
В ряснiм та пишнім веснянім садку.

Всміхалась ти у вишитій сорочці
І волошкu збирала поміж трав.
Як мало мені зоряної ночі
І сну, в якім я матінку згадав.

А зрaння знов дивлюсь в далекий шлях,
Заплутаний в поверненні до тебе,
Даруй мені за сльози на очах,
Що викликaв колись я через себе.

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Немає коментарів:

Дописати коментар