26 квіт. 2011 р.

Ігор Нижник

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Ігор Йосипович Нижник,
що народився двадцять шостого квітня 1935-го року, писав:


Дорога в океан
*****
4.
У вир життя - і згод, і протиріч -
Я слово кинув чесне і відверте:
Здоровому - гінкий, дебелий зріст,
Плюгавому і немічному - вмерти.

Родись - борись, усе життя - борня.
Спіши відсвяткувати перемогу,
Бо, може, враз тобі забракне дня.
Знесилишся - дай іншому дорогу.

А стати на коліна - то ганьба,
З чужої ласки жити - то ганьба.
Раби, презирство - на покору вашу.
Ціную в друга сильний дух його.
В ненависті ж до ворога свого
Я кволого і сам себе зневажу.

Орбіти
*****
5.
Не падати на викрутах судьби -
То перший заповіт мені від роду.
Я силу взяв у мужнього народу,
Його сини - не слуги, не раби.

Його козацьку славу, честь і вроду
Продовжую, як лицар, без ганьби.
Не прагну я суворої судьби,
Та не вишукую й мілкого броду.

Від предків до нащадків - наша путь,
Коротка? Довга? - Та не в цьому суть.
Я знаю: плазувать на ній не личить.
Закон путі - без ремствувань іти.
За підлу зраду - проклянуть брати,
Не схибиш - то нащадки возвеличать.

Посіяти лиш добре і розумне
На добрій ниві доброї пори,
Щоб не пропік мені сумління сумнів,
Щоб не шмагав себе я, не корив.

Посіяне - пожну. Є чиста суміш
Любові й праці - землю задобриш.
А крадене в чужих кривавих кривд -
Ножем під серце, хмарою у думи.

Парує чорнозем. Плужаню в обрій,
До сонця скибу прокладаю добру,
М'яку постелю вистелю зернині.
А вдома радо ждуть мене з полів
І хліб, і цукор на моїм столі -
Вчорашній день мене годує нині.

Де б я не був і що б я не робив -
Та легковажити не маю права.
Я честі й мужності не загубив,
Бо є мій вік, народ мій і держава!

Бо є життя крутої боротьби,
Життя прощань, і зустрічей, і слави,
Життя вагань, надії і журби...
Я легковажити не маю права.

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Немає коментарів:

Дописати коментар