12 лист. 2011 р.

Микола Сингаївський

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Микола Федорович Сингаївський,
що народився дванадцятого листопада 1936-го року, писав:


Мова
*****
Ми з правіку народжені бути,
І в собі відкривати світи.
Та примножувать серцем здобуте,
Та святині свої берегти.

Промовляти – одвічне жадання,
Наче бачити чисту блакить…
Кожен голос – то наше дихання,
Кожним звуком нам серце болить.

Наче злагоди, прагнем обнови
Од своїх первобутніх основ.
Через пісню вертаєм до мови,
А від мови – до пісні знов.

Щоб душею відчути боління
Незагойних чорнобильських ран…
Тож якої землі ми коріння?
І якого народу наш храм?

Залишаем у спадок нащадкам
Колискової зоряний цвіт.
І відроджуєм наче спочатку
Слова отчого заповіт.

А від нього – і мова родинна –
Розповита, розкута життям.
А від мови – сильніша людина,
Що себе називає ім'ям.

То в задумі притихла, мов пуща,
То розбурхана, наче гроза,
Мова – суща і невмируща,
Мова – материна сльоза.

Пісня в росах
*****
Темно-сиза ожина
Гляне гронами з гаю.
Тут моя Батьківщина,
Сонце отчого краю.

Ген привітна домівка,
Що мене колисала,
Та ромашка-журливка,
Що на луг виглядала.

Що мені в нагороду
Аж до осені квітла,
Віщувала погоду,
Як провісниця літа.

Тепла в росах стежина –
Та, що з ночі пізнаю.
Тут моя Батьківщина,
Пісня рідного краю.

Ніжна матері мова –
Та, що в серці до скону.
І щоденна обнова –
Сяйво нашого дому.

Спориші на подвір'ї
Та джерельна криниця…
У такому довір'ї
Отчий край мені сниться.

Я таким його бачу
Із огрому земного.
Свою пісню і вдачу
Взяв я змалку у нього.

Вiд серця поклонюсь
*****
Знову чую, мов спiває мати,
долiтає голос до зорi.
I мене виходять зустрiчати
край дороги нашi явори.

Сонце з небокраю
встало рано-рано.
Знову розмовляю
з вами, рiдна мамо.

Ви спiвали дiтям колисковi,
нiжне серце сповнили добром.
Ви життя давали колосковi,
щоб налився соком i зерном.

Вашi материнськi заповiти,
як найпершi на землi стежки.
Виростають роботящi дiти
i дарують пiсню нам жiнки.

Заквiтують, як весна, бажання,
я в тiй пiснi словом озовусь.
Матерям з найглибшим побажанням
я вiд серця щиро поклонюсь.

Сонце з небокраю
встало рано-рано.

*****

СіченьЛютийБерезеньКвітеньТравеньЧервень
ЛипеньСерпеньВересеньЖовтеньЛистопадГрудень

Немає коментарів:

Дописати коментар