8 вер. 2016 р.

Про досвід створення сайтів (завершення)

Значок сайту Notabe.net
Як ви пам’ятаєте з минулої публікації, ми завершили на моменті, коли я трохи розчарувався у чистому HTML, забажавши собі на сайт більше прикрас і функціональності. Тож для створення наступного сайту вирішив скористатися спеціалізованої системою (так званою CMS). Напевне, ви вже зрозуміли, що зараз мова піде про сайт, на якому ви саме знаходитесь. Після прочитання кількох порівняльних матеріалів та ознайомлювальних статей зупинив свій вибір на Вордпресі. Остаточне рішення було прийнято, коли натрапив на блог Олега Волощука «Українські мотиви у блогосфері» та на сайт Ярослава Федорака «Українська блогосфера».

У Олега тоді ще, здається, не було відеоуроків (користувався відеокурсом Алексея Белова «Майстер Wordpress»), але навіть того, що прочитав на цих сайтах, було достатньо, аби сказати собі «досить обирати, час робити». Також звернув увагу, що значна частина матеріалів там була присвячена способам заробітку на своєму сайті, тож вирішив спробувати й собі. Там же прочитав і одне з головних правил сайтів «для заробітку»: лише платний хостинг (мені ще з досвіду минулого сайту не дуже подобалося, що Яндекс розміщував у мене свою рекламу). Тому було оплачено хостинг і домен, обрано шаблон і почалося наповнення…
Ідея була простою і ніби цікавою: щодня на сайті мала з’являтися нова публікація, що містила один афоризм, один крилатий латинський вислів (з транскрипцією та перекладом) і одне іншомовне слово (з поясненням). У якості бонуса додавалося фото гарної природи. Мріялося мені тоді, як щодня сотні й тисячі стомлених офісною роботою менеджерів заходитимуть на сайт, аби стати спокійнішими і розумнішими. Та щось пішло не так, як гадалося: потенційні читачі вперто ігнорували моє творіння. З часом я зрозумів, чому: вони навіть не здогадувалися про мій сайт. Перечитавши ледь не всі матеріали вже згадуваних Олега і Ярослава, усвідомив, що лише викладати матеріали на сайт замало. Їх слід рекламувати або робити привабливими для пошукових систем. Аби вирішити перше завдання, на сайт було встановлено плагін-ретранслятор у соціальні мережі. Для підвищення кількості знаків у статтях (як це подобається пошуковикам) почав після деяких публікацій додавати свої коментарі та вставляти перехресні посилання.

Справа зрушила з мертвої точки (хоча зараз думаю, що не в останню чергу це було зумовлено збільшенням віку сайту). Першій десятці відвідувачів і підписантів радів, мов дитя – різдвяному подарунку, однак більше 100 оригінальних переглядів на добу не назбирав і досі. Вже почав опускати руки, але тут допоміг зі своїм блогом Павло Лис. Він пояснив, що блог переважно роблять або «для душі», або для заробітку. Якщо пощастить, блог на цікаву для тебе тему зможе приносити ще й прибуток, однак на перших порах слід писати, не думаючи про заробіток. Якщо робитимеш це якісно і цікаво – читачі прийдуть (а з ними – і рекламодавці). Або слід робити відразу сайт під монетаризацію: обрати комерційно-привабливу нішу, зібрати ключовики, скласти семантичне ядро, слідкувати за наявністю в текстах ключових слів – тобто ставитися саме як до роботи.

Тож було вирішено цей сайт залишити «для душі» (не відкидаючи можливості заробітку), додатково перенісши сюди й матеріали «Українського поетичного патріотично-виховного календаря» (тим самим збільшивши кількість публікацій відразу на 200). Початкова направленість поступово відійшла в минуле, але ж бажання заробити грошенят нікуди не зникло. Тому останні свої два сайти вирішив робити більш грошово-цінними. Однак повністю переступити через себе, обравши суто комерційну нішу (форекс, бінарні опціони, підвищення потенції чи вибір бензопилок) не зміг.

Значки сайтів TrenirovkiDoma та HomWorkout
Хто читав мої останні публікації, напевне зрозумів, що мова піде про сайти, присвячені тренуванням в домашніх умовах: «Тренировки дома» та «HomWorkout». Оскільки перед цим прочитав досить переконливу книжку Джона Джеймса Робінсона (Xfactor-а) «Порадник з Адсенсу для авторитетного сайту», вирішив робити все максимально близько до її рекомендацій: обрав нішу, склав базу ключових слів, підібрав простий шаблон (аби дужче впадали у вічі рекламні оголошення), придбав найбільш комерціалізовані домени першого рівня. На хостингу вдалося трохи зекономити: домовився з хостером (колишній «Україна», перейменований в «ADM.tools»), аби мене перевели на інший тарифний план, який підтримує 5 доменів, за рахунок скорочення терміну дії попереднього тарифного плану. Спочатку задумувалася тримовна версія (+ українська), але побачив, що поки не подужаю. Адже намагаюся не переписувати інформацію з інших сайтів, а користуватися друкованими джерелами, тож часу витрачається більше, ніж планував. А ще ж і фото слід зробити, і переклад замовити.

До сьогодні на все це було витрачено близько 3 тис. гривень. Спочатку викладав статті паралельно (перші 35), однак поки що витрачати додаткові кошти на переклад немає змоги. Тому вирішив першочергово наповнювати і розвивати російськомовну версію, а на одержані від Яндекс.Директу гроші (коли б уже швидше) замовляти переклади англійською для сайту, орієнтованого на Гугл.Адсенс. Однак Яндекс досить вимогливий до кількості відвідувачів, а з ними поки що теж не густо. Та до лютого (коли закінчиться термін дії доменів і хостингу), ще є трохи часу. Знову ж таки, сподіваюся, що зі збільшенням віку сайтів пошукові системи стануть до них лояльнішими. Та й книжка пише, що кількість статей має бути не менше сотні, тому працювати ще є над чим. Мені ця тема цікава, вважаю її корисною – чому б ні. А в кінці січня побачимо.

Насамкінець – кілька проміжних висновків і набитих гуль:
  1. Не витрачайте час на локальний сервер. Якщо будете використовувати готовий шаблон – відразу заливайте його на хостинг і починайте наповнювати. Дрібні негаразди можна виправляти вже потім. Я зробив помилку, намагаючись усе відшліфувати на Денвері. Причина – думав, що варто лише потрапити сайту в інтернет, як його всі побачать. Насправді пошукові системи індексуватимуть його мінімум 2 тижні, тож за цей час встигнете доробити і «навести красу».

  2. Будьте уважні з безкоштовними шаблонами. Маєте розуміти, що безкоштовні вони лише умовно: у більшості в футері наявні сторонні рекламні посилання. Виявити їх можна двома способами: відкрити вихідний код вашої сторінки і пошукати там зайві посилання або через системи аналізу сайту подивитися зовнішні посилання зі свого сайту.

  3. Не занадто переймайтеся доменним ім’ям, намагаючись знайти точно співставний з тематикою вашого сайту: кажуть, що пошуковики за такі збіги навпаки – можуть покарати. Користувачі вже давно не запам’ятовують адрес, вони або користуються закладками, або знаходять вас через пошукові системи.

  4. Пишіть. Публікуйте. Наповнюйте. Перші півроку – мінімум 2 статті за тиждень (краще - більше). Лише через півроку можна починати турбуватися про перші результати і шукати варіанти додаткової реклами. Якщо сайт не наповнений – будь які куплені зовнішні посилання будуть лише способом марнування грошей. Тому ще раз повторю (й собі також): головне – контент, і якомога більше. Пошукові системи (а за ними – і люди, а за людьми – і гроші) прийдуть лише на оригінальний і потрібний матеріал. Ваше завдання – його забезпечити. Успіхів.

Немає коментарів:

Дописати коментар