4 серп. 2017 р.

Акіо Моріта. Sony. Зроблено в Японії

Sony. Зроблено в Японії
(за книжкою: Акио Морита. Sony. Сделано в Японии. — М.: «Альпина Паблишер», 2016. — 288 с.).

Після бізнес-біогріфій Велча та Джобса пропоную перенестися у післявоєнну Японію. Країна переможена, промисловість зруйнована, імідж японських товарів на світовому ринку відповідає сучасному ставленню до продукції континентального Китаю. Як і в історії з Джобсом і Возняком, двоє молодих людей, що мали талант у комерції (Акіо Моріта) та техніці (Масару Ібукі), вирішили змінити ситуацію. Їм це вдалося. Як? Читайте у сьогоднішній книжці. Написана аж у 1986 році, вона дещо застаріла з технічної точки зору (чого варте лише прославляння компакт-дисків та опис зародження кольорового телебачення). Але з позицій маркетингу, менеджменту, бізнесу та політики – безсумнівно одна з кращих. Переклад цитат мій, та сподіваюся, що це не погіршить враження від закладених у них ідей:
  • Сильні сторони дрібних компаній пов'язані з їх здатністю практично миттєво реагувати на вимоги ринку і враховувати специфічні запити конкретного споживача.
  • За всієї своїй могутності монополії безсилі перед спеціалізованими фірмами.
  • Антибюрократичний стиль управління «Соні корпорейшн» доповнюють методи, які можна назвати імітацією структур дрібної фірми в рамках гігантської компанії (пам’ятаєте тактику Велча ділити великі компанії на дрібніші, тут той самий принцип – прим. Валерія М.).
  • Ентузіаст - це найцінніший, а іноді й єдиний капітал, яким володіє фірма. Жодні методи морального або матеріального заохочення не здатні змусити працівника прагнути до мети настільки ж нестримно, як це робить ентузіаст.
  • Жодні гроші в світі не можуть дати людині освіту, якщо тільки вона сама не захоче сісти за книги і старанно вчитися.
  • У нашому класі було двісті п'ятдесят осіб, розділених на п'ять груп по п'ятдесят учнів у кожній (а ми нарікаємо на переповнені класи у сучасних школах – прим. Валерія М.).
  • Невдачі розчаровували мене і засмучували, але вони не могли мене зупинити.
  • В Японії завжди співчувають тим, хто бореться проти переважаючих сил противника, навіть якщо він переслідує помилкові ідеали або цілі. Багато з народних героїв Японії - це люди, які загинули, намагаючись зробити неможливе.
  • Коли ми шукали, який товар нам виробляти ... ми провели самостійне ненаукове обстеження побуту уцілілих японських сімей.
  • Для того, щоб справа пішла, недостатньо мати унікальну технологію і можливість виробляти унікальну продукцію. Ви повинні продати свій товар, а для цього треба показати потенційному покупцеві реальну цінність того, що ви продаєте.
  • У Японії немає ніяких природних ресурсів, крім енергії народу.
  • Наша стратегія полягає в тому, щоб вести за собою споживачів, створюючи нові продукти, а не запитувати їх, які товари їм хотілося б мати. Споживачі не знають, які можливості існують, ми ж знаємо це (практично з такими ж міркуваннями Джобс забезпечив світове лідерство для Apple – прим. Валерія М.).
  • Краще знімати найдешевший номер в кращому готелі, ніж кращий номер в найдешевшому готелі.
  • Наша компанія повинна стати громадянином світу, залишаючись хорошим громадянином в кожній країні, де ми будемо робити бізнес.
  • Йосіко говорила по-англійськи жахливо, але тим не менше вона вирішила говорити по-англійськи (спеціалісти стверджують, що лише так можна подолати мовний бар’єр – прим. Валерія М.).
  • Якщо вас не будуть змушувати думати, ваш розум стане пустим, і ви ніколи не реалізуєте закладених в вас потенційних можливостей.
  • Я написав книгу під назвою «Не звертайте уваги на шкільні оцінки», свого роду трактат проти того надмірного значення, яке в діловому світі Японії надається зв'язків, отриманим в коледжі (подібні міркування можна знайти й в одній з книжок Кійосакі - прим. Валерія М.).
  • Підтримувати почуття впевненості в своїх силах виключно важливо.
  • Наші співробітники повинні віддавати весь свій час і сили народу тієї країни, де вони перебувають.
  • Начинка всіх «американських» телевізорів мінімум на вісімдесят відсотків японська.
  • Жодна теорія, програма або урядова політика не можуть зробити підприємство успішним; це можуть зробити тільки люди.
  • Найважливіше завдання японського менеджера полягає в тому, щоб встановити нормальні стосунки з працівниками, створити ставлення до корпорації як до рідної сім'ї, сформувати розуміння того, що у робітників і менеджерів одна доля.
  • Ваша справа знаходяться в руках тих людей, яких ви наймаєте.
  • Вище керівництво компанії має володіти здатністю управляти людьми, ведучи їх за собою.
  • Ми намагаємося переводити наших працівників на нову роботу приблизно раз на два роки.
  • Головне не в тому, щоб знайти винного в помилці, а скоріше в тому, щоб виявити причини помилки.
  • Якщо людину, яка скоїла помилку, зганьбити і позбавити його можливості зробити кар'єру, вона може втратити стимул на все трудове життя, а компанія позбутися всього, що вона могла би їй згодом дати.
  • Якості менеджера треба оцінювати за тим, як добре він може організувати велику кількість людей і наскільки ефективно він може домогтися найкращих результатів від кожного з них, зливаючи їх в єдине ціле.
  • Отримувати прибуток важливо. Але необхідно вкладати гроші, щоб робити накопичення, які можна буде перетворити в готівку в майбутньому.
  • Одна тільки реклама і заходи щодо сприяння збуту не зможуть допомогти поганому товару або товару, для якого ще не настав час.
  • Наслідування – перший крок в процесі навчання дитини, початкове значення японського слова «манабу» (вчитися) - це «манеб» (наслідувати).
  • Створення сильної промислової бази разом із сильною армією здавалося єдиним способом вижити в якості члена досить жадібного й хижого міжнародного співтовариства.
  • Головним фактором в промисловості є творчі здібності: в техніці, в плануванні виробництва нових товарів і в області збуту. Володіти тільки одним з цих талантів в комерційному справі рівносильно самогубству.
  • Творчі здібності є у всіх, але дуже мало хто знає, як їх використовувати. Мій спосіб вирішення проблеми розкріпачення творчих здібностей полягає в тому, щоб ставити цілі.
  • Якщо перед інженером або ученим поставити чітку мету, він докладе всіх зусиль, щоб досягти її, але, коли цілі немає, якщо ваша компанія або організація просто дасть йому купу грошей і скаже: «винайди що-небудь», не можна очікувати успіху.
  • Ми можемо сконцентрувати свої зусилля лише тоді, коли у нас є чітка мета.
  • Для планування нової продукції необхідна винахідливість. А коли ви зробили якісний продукт, необхідна винахідливість для його збуту. Тільки при наявності цих трьох форм винахідливості - в технології, в плануванні продукції і в збуті - населення зможе скористатися перевагами нової техніки.
  • У той час як США виробляють юристів, ми ще енергійніше виробляємо інженерів.
  • Не слід довіряти свою роботу іншому і сподіватися, що він виконає її так, як ви хочете. Не треба звалювати на когось тягар виконання своїх бажань.
PS. Завершальну порцію цитат, а також розгадку запитання Джобса про уніформу працівників Sony читайте у наступній публікації.

Немає коментарів:

Дописати коментар