(за книжкою: Уэлч Дж. Джек. Самая суть / Дж. Уэлч, Д. Бирн. – М.: ООО «Издательство АСТ»: ООО «Транзит-книга», 2004. – 474 с.)
Якось у Мікеланджело запитали про його секрет створення геніальних скульптур. Митець відповів, що це дуже просто – берете камінь і відсікаєте усе зайве. Як і всі геніальні речі, цей принцип може бути застосований у різних сферах життя. Зокрема – у бізнесі. «Позбавлятися зайвого» - одне з головних правил Стіва Джобса (незалежно, стосувалося це дизайну продукції Apple чи її асортименту). Це правило допомогло і автору сьогоднішньої книжки перетворити «Дженерал електрик» з неповороткого, обтяженого супутніми виробництвами гіганта американського ринку в потужний і мобільний концерн світового рівня.
Книжка привабила насамперед відвертістю: автор не соромиться розповідати про свої бізнес-невдачі, вважаючи їх такими ж вартими уваги уроками, як і перемоги. Я спочатку хотів було обмежитися лише кількома узагальненими порадами від Джека Велча типу «Краще менші компанії, але мобільніші», «Продаж – операція взаємовигідна», «Формуй колектив і давай йому повноваження». Однак ледь не кожна прочитана сторінка давала все новий і новий матеріал для роздумів і записування. Тому вирішив повернутися до традиційного формату: цитати і (в дужках) мої коментарі до деяких з них. Отож, уроки Джека Велча:
- Від магазину до директора має бути не більше 7 рівнів.
- Реструктуризація завжди повинна приносити прибуток.
- Для якісної праці потрібні якісні умови.
- Робочі місця гарантуються не компанією, а задоволеними клієнтами.
- Слогани і промови не приносять змін. Щось змінюється, коли на потрібні місця приходять потрібні люди.
- Ми створюємо людей, вони створюють нас (компанію).
- 4 якості лідера: енергія, здатність надихати людей, зухвалість у прийнятті швидких рішень та вміння доводити справу до кінця.
- Звільняй людей ще молодими, доки вони зможуть легко знайти іншу роботу.
- Персонал – це теж продукція, його теж слід вдосконалювати.
- Кожен має відчувати себе членом команди. Але платити всім однаково непотрібно.
- Шукай маленькі ідеї з великим майбутнім.
- Влаштовуйте конструктивні конференції замість нудних презентацій.
- Не наймай упаковку, наймай начинку (про персонал).
- Бізнес ніколи не загине від скорочень.
- Будь першим чи другим, але не третім.
- Прості запитання – найважливіші.
- Май план на багато років уперед.
- Стратегія лідера: зменш, продай чи закрийся.
- Не чіпай людської гідності й дай право голосу.
- Кожен менеджер – директор для своїх підлеглих.
- Важливіше розвивати лідерські навички, а не спеціалізацію.
- Ми наймаємо не лише руки людини, але й її мозок.
- Будь-яку велику ідею слід продавати, продавати, продавати…
- Якщо сайт не приносить прибутку, то і створювати його не потрібно.
- Періодично «пірнай» у виробничі проблеми.
- Між впевненістю в собі та зарозумілістю лежить межа, що тонша леза бритви.
- За успіхом стоїть неймовірна енергія, винахідливість і майстерність.
- Наймай приголомшливих людей, надавай їм повну свободу ідей, забезпечуй області, куди ці ідеї застосувати і давай можливість зростання.
- Одна з переваг великих розмірів компанії полягає в можливості широких коливань – необов'язково весь час вигравати.
- Ми не вбиваємо сержантів, дозволяючи генералам розгулювати як ні в чому не бувало (про необхідність карати за провали у роботі не лише безпосередніх виконавців, але і їх керівників – прим. Валерія М.).
- Чудова якість і конкуренція сумісні з чесністю.
- Великі розміри роблять з корпорації легку мішень.
- Ми не ідеальні, ми просто хочемо бути кращими.
Немає коментарів:
Дописати коментар