13 бер. 2017 р.

Велч Дж. Джек. Сама суть

(за книжкою: Уэлч Дж. Джек. Самая суть / Дж. Уэлч, Д. Бирн. – М.: ООО «Издательство АСТ»: ООО «Транзит-книга», 2004. – 474 с.)

Уэлч Дж. Джек. Самая суть
Якось у Мікеланджело запитали про його секрет створення геніальних скульптур. Митець відповів, що це дуже просто – берете камінь і відсікаєте усе зайве. Як і всі геніальні речі, цей принцип може бути застосований у різних сферах життя. Зокрема – у бізнесі. «Позбавлятися зайвого» - одне з головних правил Стіва Джобса (незалежно, стосувалося це дизайну продукції Apple чи її асортименту). Це правило допомогло і автору сьогоднішньої книжки перетворити «Дженерал електрик» з неповороткого, обтяженого супутніми виробництвами гіганта американського ринку в потужний і мобільний концерн світового рівня.

Книжка привабила насамперед відвертістю: автор не соромиться розповідати про свої бізнес-невдачі, вважаючи їх такими ж вартими уваги уроками, як і перемоги. Я спочатку хотів було обмежитися лише кількома узагальненими порадами від Джека Велча типу «Краще менші компанії, але мобільніші», «Продаж – операція взаємовигідна», «Формуй колектив і давай йому повноваження». Однак ледь не кожна прочитана сторінка давала все новий і новий матеріал для роздумів і записування. Тому вирішив повернутися до традиційного формату: цитати і (в дужках) мої коментарі до деяких з них. Отож, уроки Джека Велча:
  • Від магазину до директора має бути не більше 7 рівнів.
  • Реструктуризація завжди повинна приносити прибуток.
  • Для якісної праці потрібні якісні умови.
  • Робочі місця гарантуються не компанією, а задоволеними клієнтами.
  • Слогани і промови не приносять змін. Щось змінюється, коли на потрібні місця приходять потрібні люди.
  • Ми створюємо людей, вони створюють нас (компанію).
  • 4 якості лідера: енергія, здатність надихати людей, зухвалість у прийнятті швидких рішень та вміння доводити справу до кінця.
  • Звільняй людей ще молодими, доки вони зможуть легко знайти іншу роботу.
  • Персонал – це теж продукція, його теж слід вдосконалювати.
  • Кожен має відчувати себе членом команди. Але платити всім однаково непотрібно.
  • Шукай маленькі ідеї з великим майбутнім.
  • Влаштовуйте конструктивні конференції замість нудних презентацій.
  • Не наймай упаковку, наймай начинку (про персонал).
  • Бізнес ніколи не загине від скорочень.
  • Будь першим чи другим, але не третім.
  • Прості запитання – найважливіші.
  • Май план на багато років уперед.
  • Стратегія лідера: зменш, продай чи закрийся.
  • Не чіпай людської гідності й дай право голосу.
  • Кожен менеджер – директор для своїх підлеглих.
  • Важливіше розвивати лідерські навички, а не спеціалізацію.
  • Ми наймаємо не лише руки людини, але й її мозок.
  • Будь-яку велику ідею слід продавати, продавати, продавати…
  • Якщо сайт не приносить прибутку, то і створювати його не потрібно.
  • Періодично «пірнай» у виробничі проблеми.
  • Між впевненістю в собі та зарозумілістю лежить межа, що тонша леза бритви.
  • За успіхом стоїть неймовірна енергія, винахідливість і майстерність.
  • Наймай приголомшливих людей, надавай їм повну свободу ідей, забезпечуй області, куди ці ідеї застосувати і давай можливість зростання.
  • Одна з переваг великих розмірів компанії полягає в можливості широких коливань – необов'язково весь час вигравати.
  • Ми не вбиваємо сержантів, дозволяючи генералам розгулювати як ні в чому не бувало (про необхідність карати за провали у роботі не лише безпосередніх виконавців, але і їх керівників – прим. Валерія М.).
  • Чудова якість і конкуренція сумісні з чесністю.
  • Великі розміри роблять з корпорації легку мішень.
  • Ми не ідеальні, ми просто хочемо бути кращими.
Закінчення - у наступній публікації.

Немає коментарів:

Дописати коментар