19 бер. 2017 р.

Айзексон Волтер. Стів Джобс (ч. 2)

Емблема Apple
(за книжкою: Волтер Айзексон. Стів Джобс. Біографія засновника компанії Apple / Переклад з англ. Н. Гербіш, Л. Крупніцький, О. Кравчук, О. Третяченко-Реннер. – Київ: Брайт Стар Паблішинг, 2012. – 624 с.)

Відомо, що біля витоків Apple, крім Стіва Джобса, стояла ще одна видатна людина – Стівен Возняк. У формулі вдалого продукту «інженер+дизайнер+маркетолог» (про яку згадувалося у попередній публікації) йому заслужено відводилося почесне перше місце. Чесно кажучи, навіть за тими побіжними згадками про Возняка, які зустрічаються в цій книжці, він мені імпонує більше за головного героя. Навіть Джобс, будучи неймовірно прискіпливим до дизайну і беручи на себе презентаційно-маркетингові обов’язки, визнавав, що Возняк вартий 50-ти посередніх інженерів.

Природну дитячу зацікавленість технікою підтримував батько Возняка: чого лише вартий факт, що уже в другому класі за допомогою батькових малюнків і пояснень малий Воз зрозумів принцип роботи резистора. Аби вдосконалювати свою технічну майстерність, Стівен Возняк вигадав гру-завдання: відтворити якусь комп’ютерну схему, використовуючи менше деталей, але зберігаючи всі її властивості.
Оскільки на той час доступ до комп’ютерів був обмежений, Возняк був здатен написати весь код якоїсь програми чи функції на папері – і після введення в комп’ютер зазвичай все спрацьовувало з першого разу. Однак, на відміну від Джобса, що любив бути в центрі уваги, Возняк прагнув залишатися в тіні. Можливо, пам’ятаючи батькову пораду «завжди намагатися бути посередині». От таким був другий засновник Apple. Його автобіографію я б прочитав ще з більшим інтересом – та на жаль, вона поки що не перекладена українською. Тож чекатиму, а поки пропоную чергову порцію вподобаних цитат (про Джобса, а не про Возняка):
  • У нього була сила фокусувати увагу, як у лазерного променя.
  • «Дуже приємно робити неможливе» (Волт Дисней).
  • Я є тираном. Але я зазвичай правий.
  • Мені не по барабану, що відбувається з Apple.
  • Міцні компанії знають, як перевинаходити самих себе.
  • Ми маємо відпустити думку, що начебто для того, аби Apple виграла, Microsoft мусить програти.
  • Ідеєю було показати не те, на що комп’ютери здатні, а чого можуть досягати творчі люди, коли у них під рукою є комп’ютер.
  • Один зі способів пам’ятати, хто ти – це згадати своїх героїв.
  • Люди, які достатню безумні думати, що можуть змінити світ, якраз і є тими, кому це вдається.
  • Вирішувати, що не робити, — настільки ж важливо, як і вирішувати, що робити.
  • Дітер Рамс проповідував євангеліє «Менше, але краще» — «Weniger aber besser».
  • Щоби зробити щось просте, справді зрозуміти виклики, які заховані в проекті, і відшукати елегантні рішення — потрібно багато й важко працювати.
  • Простота — це не просто візуальний стиль. Це не просто мінімалізм чи відсутність безладу. Для простоти потрібно копати в глибину.
  • Ви маєте глибоко розуміти сутність продукту, щоби позбутися частин, які не є життєво необхідними.
  • Розіграти класне шоу для Джобса було рівноцінним запуску класного продукту.
  • Мантрою Джобсового керівництва стало: «Фокусуйся».
  • У більшості речей в житті різниця між найкращим і середнім — близько 30 %.
  • Створення команди Macintosh було спробою створення всієї команди лише з гравців А.
  • Компанія має зберігати цінності та важливість у всьому, що вона робить.
  • Для Стіва менше — це зазвичай більше, а простіше — це завжди краще.
  • Ознакою інноваційної компанії є не лише першість у впровадженні нових ідей, але й уміння, опинившись позаду, знову виходити в лідери.
  • Чим старшим я стаю, тим більше бачу, наскільки важливою є мотивація. Якщо не любиш чогось, то не пробіжиш зайвий кілометр, не працюватимеш цілі вихідні і не навантажуватимеш себе.
  • Клейтон Крістенсен був одним із найрозумніших бізнес-аналітиків, і Джобс перебував під впливом його книжки «Дилема новатора».
  • Клейтон Крістенсен сформулював «дилему винахідника», за якою люди, що є авторами певних інновацій, зазвичай останніми їх утілюють.
  • Цікавість дуже важлива.
  • Будь-які перемовини мають закінчуватися компромісами.
  • Моєю метою завжди було створювати не лише чудову продукцію, а й чудові компанії.
  • Ми прогресуємо, усуваючи якісь деталі, забираючи зайве.
  • Ми говоримо «ні» тисячам проектів, щоби мати змогу фокусуватися на тих кількох, які по-справжньому важливі та значимі для нас.
  • Ми не можемо залежати від новин, які публікують блоґґери. Нам потрібні справжні репортажі.
  • Стів із легкістю може перейти від усеосяжних принципів до деталей.
  • Вісь сьогодні не розділяє громадян на ліберальних і консервативних, вісь розділяє їх на конструктивних і деструктивних.
  • Найбільші інновації в двадцять першому столітті відбудуться на перехресті біології та технології.
  • По всьому світі бракує сильних лідерів.
  • Не може бути хорошим лідером той, хто боїться образити людей чи вигнати їх.
  • Астроном Йоганес Кеплер оголосив, що «природа любить простоту і злагоду». Таким був і Стів Джобс.
PS. Завершальну порцію цитат читайте у наступній публікації.

Немає коментарів:

Дописати коментар